.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پنج شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت
رنگ کرونایی سه شهرستان دیگر مازندران در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته قرمز شد و اکنون پنح شهرستان استان در وضعیت فوق العاده خطرناک کرونایی قرار دارند.

به گزارش شمال نیوز، سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارزیابی جدید خود که نتایج آن را چهارشنبه شب منتشر کرد ، رنگ کرونایی شهرستان های آمل، جویبار و سوادکوه نیز از نارنجی به قرمز تغییر داده است.

 

پیش از این شهرستان رامسز در غرب و نکا در شرق در وضعیت قرمز قرار گرفته بودند.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک شهرستان های 

گلوگاه، بهشهر ، ساری، قائمشهر، بابلسر، بابل ، محمود آباد، نوشهر،  فریدونکنار، نور، چالوس، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

در حال حاضر تنها سه شهرستان از ۲۲ شهرستان  مازندران شامل میاندرود ،سوادکوه شمالی و سیمرغ در رنگ بندی  زرد باقی مانده اند.

 

قدرت بالای سرایت اومیکرون و سرعت شیوع آن سبب شده است تا طی ۱۰ روز اخیر سامانه ماسک هر ۲۴ تا حداکثر ۴۸ ساعت در نتایج ارزیابی خود تجدیدنظر کند در حالی پیش از آن ارزیابی ها حداقل هر هفته تغییر می کرد.

نقشه رنگ بندی کرونایی تنها بر اساس روند بستری تعیین می شود.

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

 

 رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است.آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

 

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

در حال حاضر  تعداد بستری های روزانه بیماران کرونایی در مازندران به مرز ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تنها در شبانه‌روز گذشته ۱۹۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی استان هم به ۶۷۴ بیمار رسیده است که بالاترین تعداد بستری کرونایی مازندران در چهار ماه و نیم اخیر است. دو بیمار دیگر نیز در بیمارستان‌های مازندران جان باختند. ایرنا

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.